پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

جزئیاتی از سرنوشت ماهواره اروپا/ تهیه 5 نقشه کامل از جهان

آژانس فضایی اروپا (ESA) هفته گذشته اعلام کرد که یکی از دو چشم ماهواره پلانک بسته شده است. در این راستا، خبرگزاری مهر مصاحبه ای را با یکی از دانشمندان اصلی در پروژه ساخت این ماهواره انجام داد.

 ماهواره پلانک در 14 می 2009 پرتاب شد. این ماهواره برای رصد دورترین و قدیمی ترین پرتوهای موجود در کیهان طراحی شد. این پرتوهای بسیار قدیمی که تشعشات پس زمینه کیهان هستند زمانی منتشر شده اند که جهان تازه 300 هزار سال از زندگی خود را پشت سر گذاشته بود که با توجه به اینکه جهان، امروز در حدود 14 میلیارد سال دارد می توان به کمک این ابزار، قدیمی ترین تصویر کیهان را مشاهده کرد.

آژانس فضایی اروپا هفته گذشته اعلام کرد که 14 ژانویه مایع خنک کننده ای که برای عمل کردن یکی از دستگاههای این رصدخانه فضایی لازم است تمام شد.

دو نوع دستگاه در این ماهواره وجود دارند که از فناوریهای بسیار متفاوتی استفاده می کنند. یکی از این دو، دستگاه بسامد کم (LFI) نام دارد که برپایه تقویت کننده (Amplifier) صدای کم قرار دارد و از 74 حسگر و 9 آشکارساز میکروامواج تشکیل شده است.

دستگاه دوم، "دستگاه بسامد بالا" (HFI) نام دارد که کار آن بولومتری (اندازه گیری انرژی ساطع شده از پرتوهای الکترومغناطیس) است.

جهت مشاهده کامل این مطلب ابتدا باید عضو شوید
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش