پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

نرخ بیکاری در ایران

نزدیک به یک چهارم از نیروی کار ایران فاقد اشتغال و بیکار است. حدود ۷۰ درصد جمعیت ایران زیر ۳۵ سال سن دارند. مرکز آمار ایران میزان بیکاری جوانان را ۲۱٫۸ درصد اعلام کرده که تقریبا دو برابر نرخ متوسط بیکاری در ایران است. نرخ بی‌کاری در استان‌های مختلف ایران متفاوت است. اما اغلب نرخ بی‌کاری در استان‌های مرزنشین از دیگر نقاط ایران بالاتر است.

نرخ بیکاری در ایران

تعادل بازار کار نیازمند بهبود فضای کسب و کار است و سیاست‌های متناقض کمکی به تعادل در بازار کار نخواهد کرد. بر اساس سرشماری آبان ماه ۱۳۸۵ جمعیت کشور ۷۰ میلیون و ۴۹۵ هزار نفر با رشد سالا نه ۱/۶ درصد و ۱۷/۵ میلیون خانوار گزارش شده بود که ۱۲/۴ میلیون خانوار در شهرها و پنج میلیون خانوار در روستاها زندگی می‌کردند.

روزنامه مردم سالاری در ادامه چنین می‌نویسد: ترکیب جمعیتی نشانگر آن است که تعداد افراد ۱۱ تا ۱۴ سال ۵/۵ میلیون نفر، ۱۵ تا۲۴ سال ۷/۱۷ میلیون نفر، ۲۵ تا ۶۴ سال، ۴/۳۱ میلیون نفر بوده که ۵/۲۰ میلیون نفر شاغل و نزدیک به سه میلیون نفر بیکار و جویای کار گزارش شده بود.

با توجه به تعریفی که در سرشماری سال ۱۳۸۵ و آمارگیری‌های دیگر در مورد بیکاری استفاده شده‌است، در این سرشماری کسی که به طور متوسط هفت ساعت در هفته کار می‌کرده جزو شاغلا ن محسوب گردیده، لیکن طبق استانداردهای بین المللی که در دیگر کشورها استفاده می‌گردد، شاغل کسی است که در هر هفته بین ۳۰ تا ۴۴ ساعت کار کند. بر این اساس بیکاری آشکار و پنهان و تعداد بیکاران رقمی بیش از ارقام رسمی ارزیابی خواهد گردید.

جهت مشاهده کامل این مطلب ابتدا باید عضو شوید
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش